Bucuresti
0727 854 525
easydriveemc@gmail.com

Sfaturi pentru condus mai sigur

Scoala de soferi EasyDrive

Pe langa clasicele instructiuni vis-a-vis de pornirea de pe loc, este esential sa nu comiteti urmatoarele greseli:

1.

 Neacordarea de prioritate. Asa cum, in mod normal, neacordarea de prioritate se pedepseste cu retinerea permisului pentru o perioada de 30-90 de zile, in acest caz, neacordarea de prioritate se pedepseste cu incheierea defavorabila si brusca a examenului de conducere. Asadar, acordati prioritate pietonilor atunci cand au acest drept, precum si vehiculelor de pe drumul cu prioritate. De asemenea, nu uitati sa respectati regulile in zona statiilor de autobuz si a celorlalte mijloace de transport in comun.

2. 

Neintelegerea indicatoarelor STOP, respectiv CEDEAZA TRECEREA. La intalnirea indicatorului STOP, indiferent de cat de liber sau cat de aglomerat e drumul, masina trebuie oprita in dreptul indicatorului, fara a il depasi. Dupa aceea se poate avansa pana in punctul cu vizibilitate maxima. In schimb, la CEDEAZA TRECEREA, soferii nu trebuie sa opreasca masina, dar in schimb, trebuie sa ofere prioritate tuturor celor care se deplaseaza pe drumul prioritar. Nu trebuie ezitat la intalnirea acestor indicatoare, intrucat asta poate indica o lipsa de cunostinte si cu siguranta acest lucru e de evitat in prezenta politistului.

3.

 La trecerile de pietoni se ofera intotdeauna prioritate celor aflati pe sensul de mers si se reduce viteza intotdeauna pana la evitarea oricaror pericole. Legal vorbind, viteza trebuie redusa pana la 30 km/h in orase si pana la 50 km/h in exteriorul oraselor, asta desi e putin probabil ca examinatorul sa aleaga un traseu extraurban pentru examinare. In timpul mersului trebuie neaparat sa pastrati distanta legala fata de cei din fata, dar si fata de cei care circula din sens opus. Atunci cand se efectueaza o depasire, in conditiile in care traficul o permite, trebuie revenit pe banda 1.

Desi pare un lucru minor, politistii examinatori sunt foarte atenti la acest detaliu si depuncteaza de fiecare data cand cei examinati nu circula corect. De asemenea, examinatorii tind sa puna intrebari-capcana, precum si sa dea indicatii-capcana, tocmai pentru a testa daca cei examinati sunt atenti si daca si-au insusit notiunile necesare. Sunt putine sanse ca un examinator sa incerce mai mult de 1-2 ori o astfel de indicatie, cu at mai mult cu cat vede ca persoana de la volan e sigura pe sine. Tocmai de aceea, orice urma de emotie si de nesiguranta trebuie mascata cat de mult posibil sau chiar inlaturata in masura in care acest lucru este posibil. Lasand stresul la o parte si concentrandu-va mai mult asupra examenului si a indicatiilor examinatorilor, aveti sanse mult mai mari sa treceti de proba de traseu din prima.